فرش عنصر مهم و حیاتی است که از قدیم الایام در خانه هر ایرانی یافت می شده است . محصولی ضروری که در دو نوع دستبافت و ماشینی به عنوان برند تجاری ایران در تمام جهان شناخته شده است . فرش و قالی همواره محبوبترین نوع کف پوش در بین ایرانیان بوده است . با وجود قدمت زیاد و تاریخی این محصول هنری هنوز هم شاهد رشد و پیشرفت تنوع طرح ها و دستگاههای بافت هستیم . برای مثال فرش های 1200 و 1500 شانه از به روزترین محصولات صنعت نساجی هستند که ویژگی های خاص خود را دارند . ناگفته نماند که فرش و قالی ایرانی در سراسر دنیا اران زیادی را به خود جذب کرده است و بیشترین صادرات غیر نفتی را دارد نقش مهمی در اقتصاد بازی می کند .


 جزییات فرش 1200 شانه چیست؟


فرش ها با توجه به نوع شانه و تراکم به دسته های مختلفی شامل فرش 500 شانه ، 700 شانه ، 1000 شانه ، 1200 شانه و 1500 شانه تقسیم بندی می شوند . با نگاهی به بازار و فرش ماشینی خواهیم دید که موارد مختلفی از هر دسته با کیفیت ، رنگ ، طرح و نقشی متفاوت در بازار عرضه می شوند . فرش 1200 شانه با تراکم ۳۶۰۰ از با کیفیت ترین و عالی ترین محصولات به شمار می رود ، محصولات 1200 شانه با تراکم 3600 عموما با الیافی به نام آکریلیک و آکریلیک هیت ست شده بافته می شوند که در نهایت بافته هایی ضد حساسیت ، بدون پرزدهی و با دوام عالی را ارائه خواهند داد . در مورد فرش 1200 شانه باید بدانیم که از متراکم ترین و پرشانه ترین فرشهای موجود در بازار است و پس از فرش 1500 شانه زیباترین ، ظریفترین و دستبافت گونه ترین فرش است .
در تولید این محصولات از هشت رنگ اصلی استفاده شده است و با طیف رنگ یا رنگ های فرعی موجود می توان گفت با هر تخته فرش ماشینی 1200 شانه 12 رنگ زیبا و متنوع را به خانه خواهید برد .


نکته قابل اهمیت در مورد فرش های متراکم با شانه بالا نوع کاربرد و نحوه نگهداری از ان ها است ، فرش های 1200 شانه و 1500 شانه به هیچ عنوان انتخاب مناسبی برای مکانهای پررفت و آمد و یا مکان هایی که در معرض آلودگی زیاد قرار دارند نخواهند بود . برای مثال این نوع بافته را نباید در آشپزخانه ، جلو درب ورودی منزل ، جلوی درب سرویس بهداشتی یا اتاق کودک پهن کرد چرا که به علت ویژگی های منحصر به فردی که دارند بسیار ریز بافت و ظریف هستند و با الیافی کوتاه و نازک بافته شده اند و به علت زیبایی بی نظیر و طرح و رنگ فوق العاده برای مکان های لوکس و مهمان نشین خانه مانند پذیرایی بسیار جذاب خواهند بود . فرشهای 1200 شانه به علت قیمت بالایی که دارند توسط ار مورد توجه و مراقبت بیشتر قرار می گیرند .


فرش 1200 شانه گل برجسته


فرش ها در هر خانه علاوه بر پوشاندن کف و بوجود آوردن مکانی مناسب برای نشستن بر زیبایی و دکوراسیون هم بی تاثیر نخواهند بود خصوصا فرشهای 1200 و 1500 شانه که بیشترین کاربرد را در زینت بخشی فضا بر عهده دارند . از همین رو نقش ، طرح ، رنگ و لعاب و سایر ویژگی های ظاهری در مورد این دو دسته مورد توجه بیشتری نسبت به سایر فرشها قرار می گیرد . عموما دیده می شود که فرشهای گل برجسته و تابلو فرشها به صورت 1200 و تراکم 3600 بافته شده اند . فرش های گل برجسته به علت ایجاد فرورفتگی و برجستگی که در مرحله آهار یا پرداخت روی آن ها صورت می گیرد حالت سه بعدی داشته و امروزه تحت عنوان زیباترین فرش ماشینی از آن یاد می شود .
فرشهای گل برجسته از الیاف هیت ست شده تولید می شوند که ویژگی های کیفی بالایی دارند و به علت حرارتی که دیده اند مقاومت خوبی از خود نشان می دهند اما باید بدانیم الیاف بکار رفته در بافت های 1200 شانه نازک هستند و فرش های گل برجسته به علت فرورفتگی هایی که دارند بیشتر در معرض پوسیدگی و آسیب خواهند بود چراکه تمیز کردن آن ها دشوار بوده و امکان باقی ماندن آلودگی در میان فرورفتگی ها زیاد است . از همین رو اران فرشهای گل برجسته باید به نکات مهمی در حیطه مراقبت از فرش توجه نمایند .


اوزیل موزیک شانه ,دارند ,فرشهای ,برجسته ,بافته ,مورد ,1200 شانه ,1500 شانه ,فرشهای 1200 ,باید بدانیم ,مورد توجه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

لباس کیلویی رنگ سال امروز من دیروز فردای من است جاست استار آموزشگاه زبان آنلاین وطندوست دفتر خاطره دیگه سانگ بی نام روستای خوراوند محصولات ارگانیک وطیب